Hemsökt.

Jag för en desperat jakt på lägenhet.
Varför är det så svårt att få tag på Stockholms hyresvärdar? Varför ska man betala 199 kronor i månaden för att ha tillgång till dem? Och är det överhuvudtaget bostäder det handlar om på den internetsidan? Eller har dom fyllt ut tomrummet med lokalvärdar för att det ska komma upp i 169 hyresvärdar i Stockholm som dom skryter med. Det är ju som sagt lite svårt att få tag på en lägenhet om man inte stått i kö sen dan innan man föddes eller har lust med stora skulder vid min ringa ålder. Jag är en ansvarsfull människa med CSN lån och extrajobb. Jag lever i en lugn samvaro med en pojkvän och få sena utekvällar. Varför kan inte jag få tag på ett hem.
Man blir frustrerad.
Jag tror att jag har tjatat ut mina vänner med mitt tjat om ett eget hål i väggen.
"Tänk om....
"Och om jag hade en egen lya....
"JAG TAR VERKLIGEN VAD SOM HELST"

Nåt i den stilen lutade det med. Jag är hemsökt. Och när ska jag då hitta hem?
(Usch vilka klyschor).

Imorgon är det torsdag. Då är det bara 13 dagar kvar till ledighet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback