Maslows trappa, my style.

Behovstrappor förlängs, kortas av och byggs om.
Det finns ju den klassiska: -mat , -sömn, -bekräftelse, -sex.
Eller som Maslow uttrycker sig: (parenteserna är mina egna anteckningar)
  1. kroppsliga behov (mat och sömn)
  2. behov av trygghet (ursprung: bekräftelse)
  3. behov av gemenskap och tillgivenhet (sex)
  4. behov av uppskattning (bekräftelse)
  5. behov av självförverkligande (egentligen bekräftelse återigen, människan är komplicerad...)

Sedan finns det variationer såsom -mat, -sömn och -lundakarneval.
För mig är det snarare -mat, -sömn och -självcentrerade handlingar som underbyggs av mina nyskaffade moraliska brister. Men jag ska inte vara den som är den, bekräftelse är jävligt viktigt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback