Karma. Nu som tablettask.

Jag vill läsa undertexter.

Jag vill ha ett facit.

Se mellan raderna, känna pulsen.


Jag vill dra i den röda tråden och se vad som kommer ut på andra sidan.
Kan likna det med fiskdammen på barnkalas som liten. Ett stort skynke som egentligen bara dolde ett irriterat storasyskon (som säkert mycket hellre skulle vara någon helt annanstans), men som uppföll alla ens innersta förhoppningar. Hemligheter och lösgodis. En prasslig påse som man fick äta upp alldeles själv eftersom alla fick varsin. Vissa familjer brukade lägga ner frukt i påsarna, det var bottennapp. Sura mandariner är traumatiskt för lilla jaget.  Andra lade i tablettaskar, då var man glad om man lade vantarna på Zoo eller något annat gott, och inte lika glad om det var en vidrig ask Viol som låg i påsen. Det bästa, det absolut bästa, var ändå när det BARA var fullt av lösgodis.

Men som sagt vet jag inte vad som finns på andra sidan skynket. Misstänker att det inte finns något godis där i alla fall. Eftersom jag syltat in mig i någonting jag inte borde finns där säkert bara en halväten ask Viol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback