Trafikregler, till för att följas?

Har man någonsin kontroll över sitt eget handlande?
Jag menar helt och hållet. Ser gärna att jag har koll på mitt eget liv men ibland undrar man.
Ett beslut har nyligen tagits. Ett bra beslut. Ett livsavgörande, daterat beslut.

Men det går inte lång tid förren jag tappat min kontroll igen. Fumlat bort den i mörkret eller liknande.
Chockerad över mitt eget beteende inser jag att det inte finns något att kontrollera.
Det finns ingenting att laga, stötta och ta hand om.
Jag vet inte om den insikten påverkar mina resterande tankegångar. Det känns lite som att
jag spelar mig själv ett spratt. Ur ingenting kommer jag ut, med tron att visst, kärlek övervinner allt, ett tag. Sen slår slentrianen och vardagen rot och ur någontinget föds ett ingenting igen. Cyniskt. Jag har tillåtelse till det nu.
Jag åker på enkelriktad väg och skiter i alla runda och triangulära skyltar som kommer farandes mot mig.
Vem bryr sig om färgklickar när man kan leva i en svart-vit värld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback