Schizo-vibbar i solen är bättre än datoreksem inomhus?!

Varför kan man inte bara få vara ledig och leva i en värld utan ansvar? Suck.
Manic Monday, jag vaknade i morse och var sporrad till att skriva på C:t. Två sidor senare och middagen från igår i magen är jag inte lika på. Det är sol, datorn påstår att det är tio härliga grader ute och jag sitter här inne utan ro att trampa ut på gatan. Gör jag det pluggar jag inte mer idag. Det är så sant som det är kluddrat på bloggen.
Suck.

Jag har ett för bra liv för att plugga just nu. Jag har så roligt med mina vänner och i vårsolens glädjerus glömmer jag bort att jag har en uppsats som ska bli klar. Som ska filas på och betygsättas (hemska tanke).
Härligt att jag bara för att jag är sur, kan vara cynisk om att jag har många vänner. Suck.

Nu kommer jag snart försöka lura mig själv att jag sätter mig på jobbets uteservering med penna och block, med boken i högsta hugg och en kaffe så jag inte skenar iväg mentalt. Jag ska lura mig själv att jag s j ä l v k l a r t kommer plugga hela eftermiddagen, jag kommer ju bara sitta i solen som mental belöning.
Ja, det ska jag. Jag ska lura mig själv. Och jag ska gå på det för jag är en manipulativ skitstövel.

Dumma jag som är så godtrogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback