Jag kanske borde lägga av.

Ofta händer det att jag får en idé men så fort jag loggar in för att skriva in den här försvinner den. Kvar finns små stycken eller fragment som tillsammans bildar nånting, men ofta ingenting sammanhängade. Ofta inte heller bra.
Jag tror att jag slåss med problemet att publiceras på nätet. Vilket egentligen är idioti, i och med att jag ser det här som träning inför framtiden då jag förhoppningsvis publiceras lite varstans. Det är inte ens många som läser det här, det är inte det det handlar om heller. Det handlar om att vara där ute och inte här inne där det är tryggt. Där ute i vakuumet, i ljuset och det öppna. Inte här i mitt eget mörker eller mitt eget ljus för den delen. Jag byter mitt mot .. ja mot vadå? What's in it for me? Förutom träningen då.. (du ser inte det här, men jag gör en ful grimas)


Jag har ett tiotal dagböcker där jag skriver allt och ingenting. Gärna en massa ingenting om och om igen. Jag börjar på flera böcker samtidigt. Jag skriver bäst när jag är ledsen. Tvivlar som vanligt på mig själv eftersom jag behöver en degradering i mitt känsloliv för att kunna skriva en bra dikt/krönika/shoppinglista.
Practice makes perfekt, säger dom helt utan insikt av innebörden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback