Hellre flugor i lägenheten än fiskar i sjön.

Jag hittade en silverfisk hemma, som jag såklart genast tog livet av och spolade ner i toaletten. För er som inte vet är silverfiskar helt ofarliga, sjukt vidriga små jävla skadedjur som pga. ljusskygghet kommer fram när mörkret faller. Troligtvis är de även besläktade med vampyrer menar en websida, med min tur lär de vara mina. Onda är dom helt klart i alla fall.
Denna silverfisk verkade dock ha bjudit in alla sina polare på fest för dagen efter hittar jag någon till och sedan en till.. Synd för de att jag dödat värden. Stackarna hade ingen aning om den massaker de skulle råka ut för. Jag skrämde nästan mig själv med mina mördarinstinkter. Jag var säkerligen samuraj eller ficktjuv i ett av mina tidigare liv.
Vidare googlar jag silverfiskar och inser att de inte bara bosätter sig i Rent-Hus-kandidat-hem utan i vilket svennebananboende som helst. Härligt. Då vet jag att jag inte är äcklig i alla fall. Hur blir man då av med fanskapen? I vissa forum står det att de är bra för hushållet eftersom de äter upp små insekter och dylikt. Härligt. Ska man då behålla snusken för att de uträttar en bra sak av tusentals dåliga? Typ som killar då, de är bra för att de kan hjälpa till att installera TV-boxen eller koppla ihop ett IKEA bord? Jag säger såhär, jag hade kille, min TV box är fortfarande urkopplad och jag har satt ihop alla mina bord själv. Kan man då jämställa killar med skadedjur?

I vilket fall har jag ringt anticimex.

Förhoppningsvis lyser (en viss mån av) ironi igenom detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: The best person you will ever meet in the entire world

har du tänkt på att silverfiskarna har ju ett rätt så fint namn? "silverfisk" ...låter ju som nån fin elegant fisk .... sen så visar det sig att det är en äcklig liten sak. gross.

2008-07-02 @ 11:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback