Karma och kommersialisering av barn.

Den summan pengar som karma-mässigt sattes in på mitt konto nyligen visade sig att vara en slarvigt utbetald lön till någon annan på mitt ena jobb. Borde finnas någon slags "finders keepers" mentalitet när det gäller sånt här.
I alla fall en slags omvänd hittelön. Sveda och verk. Stress och verk?
Skitsnack och stress?

På TV visas dokumentärer om barn med fyra armar och fyra ben. Jag klagar över att stressnivån i barken ökar av att någon har satt in pengar på mitt konto. Självupptagenheten når helt nya nivåer. Tursamt nog bor flickan med åtta utväxter i Indien där vissa verkar sammankoppla henne med gudomligheter. På annat håll hade hon kanske kallats spindeln eller något annat utvecklingshämmande. Fast hur mycket utvecklingsmöjligheter kan den stackars lilla tjejen ha i den här världen?
Satt på aftonbladet.se idag på jobbet och där rapporterades det om ett annat barn som vid elva års ålder hade diagnostiserats med "varulvssyndromet" och ja, som det låter, hade han hår över hela kroppen. Han såg, utan att skämta, och faktiskt utan att driva detta till humoristiska höjder (det vore elakt och omänskligt, sån är inte jag) ut som en mänsklig variant av "It" i Addams Family. Denne pojke bodde även han i Indien och hade även han blivit kallad gudomlig av vissa i hans by. Indien verkar vara fullt av toleranta människor. Eller kanske är det deras religion som skapar kryphål för mutationer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback