Nu har jag fått en snigel i ögat!

Jävla Tv och Radiotjänst ringde och tvingade mig att börja betala. Jag skulle gladeligen betala om det inte kostade 169 spänn i månaden året runt. Borde finnas studentrabatt, borde finnas valmöjligheter. Betala för det du ser exempelvis, jag tittar på SVT 1, 2 och TV4 kanske 5 timmar i månaden i och med att jag läser tidningen eller ser på webb tv (som de vill börja ta betalt för också de jävla utsugarna). De 5 timmarna motsvarar inte 169 spänn det kan jag lova. Varför ska jag då som fattig student som jobbar extra för att klara mig (och kanske till och med där blir återbetalningsskyldig till CSN) betala höga räkningar till public service som inte tjänar mig som publik alls?!
Jag borde om någonting få pengar av PS för att jag suttit i timmar jag inte ens har kraft nog att räkna och pluggat in deras (jävla) historia till tradiga tentor. Borde få pengar för att jag skrivit uppsats efter uppsats om hur "bra" och "välbehövligt" PS verkligen är. My ass, jag ska börja jobba för alla kommersiella kanaler som finns.
Ner med skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback