Nytt ord på tapeten. Jag vill måla om samhället.

"Genussmisk". Dagens ord. Tyvärr inte jag som kom på.

Jag känner att jag har blivit utsatt för genussmisk (hur man nu vill tolka det) på sistone.
Jag gör ingenting fel, men som kvinna är jag boven i dramat i vilket fall som helst. Debatten är äldre än gatan och uttjatad som faaan men den slutar aldrig att vara aktuell. Quotar Ekecrantz som iofs snackade om journalistiken i historiska sammanhang men menade att daterade händelser tas upp som "gamla frysvaror" för att sättas i nya perspektiv hela tiden. Det kollektiva minnet ska uppdateras och byggas ihop till minsta gemensamma nämnare.
För att jag tillhör det kön jag gör hamnar all form av ansvar tydligen på mina axlar. Man kan tydligen inte heller förvänta sig att det manliga könet ska ta något som helst ansvar för deras. Det är tragiskt faktiskt. Men till viss del så som samhället fungerar, i alla fall i den klick som hade något att säga här. Omoget kan man (JAG) tycka. Nästan så att desperationen de osade började lukta. Ingenting är starkande än den svagaste länken. Det måste svida.

Men, skiter i vilket för sånt där trams rinner av mig som vatten. Lik förbannat blir jag blöt ändå. Tack för duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback