önsketänkande.

Jag vill bli av med min uppsats. Jag vill att den ska vara klar. Och betygsatt. Och att VG:t står bredvid mitt namn. Jag vill ha en kallelse till provet. Jag vill komma in. Jag vill ta ett studieuppehåll på ett år. Plats garanterad såklart. Jag vill tjäna mycket pengar på kort tid. Jag vill åka bort. Jag vill åka till solen och vandra runt på stränder jag sedan glömmer bort vad de heter för att de är så många, och jag vill vandra med människor som förändrar mig. Jag vill hitta mig själv i Asien, kanske under en sten? Inte det? Jag vill åka till New York och bo ett tag, en månad kanske. Jag vill gå på en casting där. Jag vill åka rullskridskor i Las Vegas och ha solglasögon i Miami. Jag vill bo i London, Paris och Barcelona. Jag vill luffa runt i Indien, Sydamerika och åka till Kuba innan Castro kolar.
Jag vill ha en ordentlig sommarflört nu och när jag åker bort till solen och den konstanta sommaren vill jag ha flörter där med. Jag vill vara journalistiskt eftertraktad. Jag vill vara bäst på allt jag gör. Jag vill bli rik på att göra något jag älskar. Jag vill bli kär och jag vill leva lyckligt i alla mina dagar.


Kommentarer
Postat av: anna

känner igen det där! Jag har ett stort jäkla prov tillimorn.. Matte! Usch vad jag bara vill ha det överstökat!...

lycka till:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback